Fazuľové brownies...


Upiecť toto brownies som plánovala už veľmi dlho, vždy to však malo malý háčik. Nikdy som doma nemala takú podstatnú vec - fazuľu. Ak je to možné, použitiu konzervovanej zeleniny sa vyhnem a tú sušenú som vždy akosi zabudla kúpiť, keďže som ju nikdy nemala na zozname ( hm, čo si nenapíšem, to zabudnem :-) )... Keď som ju však minulý týždeň zbadala u babky v komore, bolo mi okamžite jasné, čo sa bude cez víkend piecť... 



Recept:
250 g uvarenej fazule
1 banán
1/2 šálky rastlinného mlieka
3 PL olivového oleja
2 PL medu
1/2 šálky celozrnnej špaldovej múky
4 ČL kakaa
vanilkový extrakt ( prípadne vanilkový cukor ) 
1/2 balíčku prášku do pečiva
štipka soli
( nasekaná čokoláda, orechy )

  • Vopred namočenú fazuľu si uvaríme a necháme vychladnúť ( zvyknem ju namočiť večer a ráno uvariť, tak to aspoň nie je také zdĺhavé ). 
  • Rúru predhrejeme na 170 stupňov.
  • Fazuľu, na kolieska nakrájaný banán, mlieko, olej a med dáme do misy, rozmixujeme na hladkú kašu.
  • Prisypeme múku, kakao, prášok do pečiva a soľ, ešte raz poriadne premixujeme. 
  • Do hotového cesta primiešame vanilkový extrakt a na kúsky nakrájanú čokoládu ( ja som nedávala ). Cesto vylejeme na menší plech s papierom na pečenie, posypeme orechami a pečieme vo vyhriatej rúre 20 - 25 minút.

Tá chuť horkého kakaa bola úžasná ( aj bez čokolády, ale nabudúce už bude určite aj s ňou ) a kto má rád vláčne, skôr mokré koláče, určite si pochutí... A fazule sa naozaj báť netreba, ja som tam jej chuť necítila a zvyšok rodiny sa tiež nesťažoval. Jednoducho skvelá náhrada za klasické brownies :-)...




11 komentárov:

  1. mnam s kakaom!

    Pozyvam na giveaway o GUCCI RUSH,75ml tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/10/najlepsia-giveaway-ever.html

    OdpovedaťOdstrániť
  2. bože, to je úžasný recept! mám všetky ingrediencie doma, akurát nie celozrnnu špaldovú, ale žitnu muku :/ myslíš si že by to šlo aj s nou, a aké množstvo by som jej tam mala dať? rada by som si tieto brownies urobila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, ja som žitnú zatiaľ používala len keď som piekla domáci chlieb a vtedy sa mi cesto zdalo také viac lepivé, takže do koláčov som ju neskúšala dávať... Ale myslím že v niektorom Apetite bolo porovnanie múk a robili z nej muffiny, takže teoreticky by sa ňou nemalo nič pokaziť :) A množstvo by som nechala rovnaké, teda 1/2 šálky, max 3/4...

      Odstrániť
    2. dakujeem :) teda vyskušam. Snád sa podarí :)

      Odstrániť
    3. dúfam, že bude chutiť :-)

      Odstrániť
    4. Chutil a recept je úžasný ♥ Neviem sa dočkať kedy si to upečiem zas :) Fakt máš úžasný blog, dufam že budeš mať aj vela vela čitatelov :)

      Odstrániť
  3. Parádní recept a blog obecně! Doufám že ti čtenáři budou přibývat!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zajímavý recept, ten musím vyzkoušet, díky:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť

 

About

... jednoducho o všetkom, čo ma baví...

Followers